Kim
    Hej, jag har blivit preliminärt antagen till naturbruksprogrammet inriktning djursjukvård med naturvetenskaplig profil. Efter gymnasiet kan man ju utbilda sig till veterinär, men det jag undrar är om man också är behörig till läkarutbildningen eller liknande?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Kim,
    behörighet till Veterinärprogrammet och till Läkarprogrammet är densamma; det är exakt samma kurser. Så, om man blir behörig till utbildning till veterinär , så blir man samtidigt behörig till utbildning till läkare, till tandläkare och till marinbiolog /som alla kräver samma behörighet/.
    Vänligen

    L.

    Liselotte