fatma

    Hej! Jag vill läsa läkarvetenskap, men vet inte vilken linje som passar mest!?

    trost att jag har redan valt ekonomi och blev antagen till det men tänker och vill studera läkarvetenskap trost att jag har 247.5 som meritvärde så kan jag , och ifall jag kan viket linje som passar

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Fatma!

    Är det läkare du vill bli?

    I så fall är naturvetenskapsprogrammet bäst för dig. Du behöver läsa matte 4, biologi 2, kemi 2, fysik 2. Ämnen som ingår i naturvetenskapsprogrammet. Läser du ett annat program kan du komplettera efteråt.
    För att komma in på läkarprogrammet krävs inte bara att du läst programmet utan också att du har väldigt höga betyg.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare