Marina
    Hej, finns det möjlighet att på gymnasiet lära sig Koreanska? På vilka gymnasieskolor kan man göra det?
    Tack så mycket på förhand!
    Marina :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Marina,

    enligt de uppgifter vi har, så erbjuder endast en gymnasieskola - i Stockholm - Cybergymnasiet-odenplan >>

    att läsa koreanska. Kontakta gärna den skolan och fråga om det fortfarande stämmer. Jag skulle även kontakta Språkcentrum i Göteborg, som erbjuder många olika språk. Eleverna på gymnasieskolorna i Göteborg>> har möjlighet att ta del av de språk-utbudet som Språkcentrum i Gbg har (och det är ca olika språk, enligt de uppgifter vi har).

    Eftersom du inte skriver i vilken del av landet eleven bor - ...? kanske varken Sthm eller Gbg ligger "bra till..".

    Sedan kan många kommuner erbjuda läsa koreanska som modersmål, men då måste eleven tala språket dagligen i sin "hemmiljö", för att det ska räknas som modersmål.

    Vänligen

    Julia syv