Jelena
    Hej, jag läser nu samhällskunskap 1a2 på komvux i Göteborg och den slutar till mitten på mars; vill direkt börja läsa samhällskunskap 2 som har start 18 mars men ansökan skulle göras senast 8jan och kompletteras den 15jan med godkända betyg i underliggande kurser, hur är det möjligt att jag visar betyg i kursen senast 15jan om kursen pågår till mitt på mars ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är omöjligt att visa upp betyg innan kursen är slut. Hur komvux i Gbg tänkte just i den frågan är det bäst att fråga just dem. Jag råder dig sända e-post till komvux i Göteborg

    [email protected]
    Ovan - e-post till komvux i Gbg du kan skicka Mail till dem ex. Med följande text:
    Hej, jag läser nu Samhällskunskap 1a2, vill fortsätta läsa samma ämne på nästa nivå, dvs Samhällskunskap 2.
    Pga jag ej har godkänt betyg i samhällskunskap 1a2, jag läser kursen nu, kunde jag inte göra ansökan under ansökningsperiod t om 8 Jan, vad kan jag göra nu för att komma in på nästa kurs i samhällskunskap så fort min nuvarande kurs är slut? Mitt namn är ..... och personnummer ..........,,   Tel.nr ni kan nå mig på är .........Tack på förhand för all hjälp ni kan ge mig!
    Med vänlig hälsning och förhoppning om ett snabbt svar!
    Du kan också ringa på tel.031-3683000 tel.tider må-ons och fre 10.00-11.30 och tors kl.13.00-14.30
    Lycka till!
    Studie- och yrkesvägledare