Rebecka

    Kan man läsa om en c-uppsats/examensarbete som fristående kurs på ett annat universitet istället för att göra om examensarbetet på det universitetet man gjorde examensarbetet/c-uppsatsen på om man har blivit underkänd på examensarbetet/c-uppsatsen.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Varför skulle det vara lättare att få godkänt på ett annat universitet ? Det är ju samma kurs ... Varför inte läsa om på Samma universitet ?

    Hur som helst, kan jag inte svara på just den frågan. Det är ingen fråga jag fick någon gång förut... Känner till ett fall då en studerande läste om samma högskolekurs fem ggr innan hen fick godkänt betyg; dock var det inte examensarbete utan en annan kurs som ingick i sista året på ett fyraårigt universitetsprogram. Hen läste kursen tre ggr på sitt universitet och två ggr -på ett annat och till slut gick det bra: hen fick godkänt på sitt (första) universitet och även fick examen.