Andrea
    Planerar att börja plugga på högskola till hösten, och funderar på att boka en resa runt den första september, kan man vara ledig exemeplvis måndag och fredag? det är alltså i början av terminen och undrar hur det hade påverkat ens studier?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Andrea,
    det är inte meningen att missa skola pga en resa .... dock vet vi inte om du kommer in på din utbildning till hösten; och OM du kommer in på din utbildning, vet vi inte exakt vilket datum utbildningen ska börja; fråga på det lärosäte dit du söker i första hand om det exakta datumet som utbildningen börjar.
    En sak som du bör tänka på är att i fall du missar uppropet eller missar de första skoldagar (oavsett anledning ... alltså, oavsett orsak till frånvaro)  - så MEDDELA SKOLAN att du vill behålla din studieplats - för att annars finns det risk att din plats går till någon från RESERV.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!
    ANNA