Emelie
    Hej!
    Jag undrar om man kan ha F i naturkunskap 2b och ändå utbilda sig till lärare?
    • Anna : Det finns följande kurser inom den svenska gymnasieskolan /i Naturkunskap: Nk 1a1, 1a2; 1b och 2/.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie,
    det finns en mängd olika Lärarprogram (lärare i olika ämnen och på olika nivåer samt i olika skolformer, ex. folkhögskolelärare, yrkeslärare, förskollärare...) - och till vissa av dem krävs det att man har godkänt betyg i Naturkunskap 2, men inte till alla. Det finns alltså lärarprogram, till vilka man för behörighet ej behöver ha godkänt betyg i Naturkunskap 2.

    Länktips: yrkespresentationerna på www.framtid.se - ex. Lärare i kommunikation >;

    lista ( lärarprogrammen ) >> på högskolornas sida www.studera.nu.

    Bästa hälsningar
    ANNA