Abdi
    Hejsan, jag har glömt att lämna in ansökan till min Studie och yrkesvägledare i tid. Jag har redan bekräftat allt, men glömde lämna in. Kan jag lämna in den nu (alltså på den dagen jag går till skolan)? Jag hoppas att inget har gått fel. Jag har nu skrivit ut pappret, men vet inte vart jag ska skriva under. Jag ser alla gymnasierna som jag har ansökt till, ska jag skriva under längst ner under den sista gymnasiet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Tror inte det någon större fara, det ordnar sig!

    ta med dig lappen och lämna till SYV så fort du kan, du kan nu direkt maila till SYV på din skola att du kommer lämna in lappen så fort du kan, så läser hen ditt mail kanske innan du kommer med lappen... Ang underskrift så är det olika i olika län och du är inte myndig därför är det ofta föräldrarnas/vårdnadshavares underskrift som krävs.

    Bra därför om mamma och pappa skriver under. Det kan inte skada att de skriver under. Fråga annars SYV på din skola hur hen vill ha det. Själv kan du skriva under i samband med att du lämnar in pappret till SYV och kan fråga exakt var på pappret underskrift bör finnas.

    • : Tackar :)
    • Mikael : Vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp !:)