Hej S,

    när man söker jobb skickar man med CV-n; och i CV bör det framgå vilka utbildningar man har - och om man inte vill uppge oriktiga uppgifter då skriver man KANDIDATEXAMEN FRÅN ... den här högksolan, år... 2016 t.ex och sedan Magisterexamen från ... en här universitetet, år 2017.

    Så man borde kunna se var man tog kandidat- respektivet master eller matister-examen.

    Säga kan man vad som helst... men i CV-n bör man uppge alla examina - år då man fick examen och från vilken högskola/universitet som man fick sin examen.

    Du kan givetvis utesluta kandidatexamen från din CV och endast skriva "Magisterexamen...". Men du kan få en fråga på anställningsintervju om du fick kandidatexamen från samma univeristet/högskola...

    Vänligen

    ANNA