Sheila
    Hej! Jag undrar när hp guiden öppnar inför höstterminens hp prov så jag kan köpa VIP paketet så fort som möjligt till höstens högskoleprov då jag känner att det är onödigt att köpa paketet nu då jag ej har mycket tid på mig till att plugga nu inför vårens prov. Vill gärna veta datumet och om ni ej vet datumet så gärna hur långt innan de brukar öppna och isåfall till vilken månad, tex om de öppnar i juli eller augusti eller förhoppningsvis tidigare? Mvh Sheila

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sheila, jag vill tipsa dig om att det på högskolornas gemensam hemsida Studera.nu - ligger "gamla" högskoleprov för att öva på dem - det finns också möjlighet att öva på Interaktiva prov med automatisk rättning och det är gratis - se här<<<

    Tyvärr känner jag inte till "VIP paketet". Jag tycker också att det inte är nödvändigt att köpa ngt., när det finns möjlighet att öva på högskoleprovet gratis.

    En mycket bra träning är också att GÖRA HÖGSKOLEPROVET, vilket tyvärr inte är gratis, kostar 450 kr. men det är verkligen bra träning och resultatet gäller i fem år framöver.

    Du får givetvis köpa vip-paketet (vet inte riktigt vad det är, men det kan säkert inte skada)- men det går också att klara sig utan det paketet ... är jag säker på.

    Hälsningar och lycka till med dina studier och med högskoleprovet!

    Peter syv