Hej Sedina,

    på provet bör det inte krävas att du kan någonting som ni inte gick igenom förut. Det är inte något nytt, eller okänt för dig som provet testar, utan det som du borde kunna pga det läste ni på lektionerna redan.

    Stressa inte över det. Lägg dig tidigt och sov ordentligt.

    Tänk på att det är betyget från Vårterminen som kommer att gälla vid ansökan till gymnasiet och inte det betyget du får nu till jul. givetvis bör man försöka få bra betyg redan nu, men det är inte höstens betyg som är viktig utan Vårens betyg. Än finns det tid att bättra på sina kunskaper i engelska och få bättre betyg inför ansökan till gymnasiet.

    Lycka tiII! Fråga SYV håIIer tummarna för dig!

    ANNA