william
    hej, jag stötte på en annons på en yrkeshögskola vid namn newton som erbjuder snabba utbildningar(2-3 år) vars jobb har lite konkurrens. T.ex VVS-ingenjör ,testare. Min fråga är hur mycket poäng krävs för att komma in och är det en bra högskola med garanterat jobb efter studier?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Till yrkeshögskoleutbildningar tas man in på "sammantagen bedömning", där även tester och intervju kan bidra till resultatet; och sökande med relevant arbetslivserfarenhet prioriteras... Medelålder på de som läser på yrkeshögskola ligger på över 30 år. Ang. Jobbgaranti så ger yh väldigt goda chanser till jobb, dock finns det inte möjlighet att ge 100% garanti ...