Pernilla
    Jag har inte läst matte på över 20 år och har heller inte jobbat inom teknik. Jag läste matte c på komvux då men de kunskaperna är nog glömda. Hur avancerad och hur mycket matte är det i utbildningen? Vad tror ni om mina chanser att klara utb. med bristfälliga mattekunskaper?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Pernilla,
    du har möjlighet att fräscha upp dina matte-kunskaper, ex. på www.matteboken.se är grund- och gymnasiekurser i matte upplagda för repetition och för självstudier.
    En gammal kurs matematik C motsvarar en ny kurs - Matematik 3 >>.

    Mattecentrum har också Räknestugorna i ca 30 svenska städer, se här. Det är gratis att få hjälp i en Räknestuga som drivs av Mattecentrum.

    ang. hur mycket "ren matte" som ingår i Optikerprogrammet, var god kontakta studievägledare på optikerprogrammet.