Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Det är olika yrken som samarbetar när nya mediciner tas fram och jag kommer nu att nämna några av dem:
    Biomedicinsk analytiker http://www.framtid.se/yrke/biomedicinsk-analytiker
    Läkare
    Kemist
    Biolog
    Om du är intresserad av att jobba med nya mediciner, läs så mycket kemi och biologi som du kan för att det är de två viktigaste ämnen att ha kunskaper inom för att kunna få jobba med framtagandet av nya mediciner.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare