Elaheh
    Hej!

    Sitter med reservplats 22 av 33 antagna i Hp-urvalsgruppen.

    Någon som har erfarenhet av hur
    stor chansen är att komma in på urval 2
    som reserv?

    Förresten har jag kollat på tidigare år, antal antagna på första urvalet var 31 på andra beskedet 28 i denna urvalsgrupp .

    Tack i förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elaheh,

    tyvärr går det inte säga ngt definitivt. Det beror på om de ANTAGNA tackar Nej till sina platser eller inte. Och det är mycket individuellt: beror mycket på om de fick jobb, kom in på andra utbildningar (kanske i andra skolformer i Sverige - ex. på Yrkeshögskola; eller på utbildningar utomlands).

    Vi hoppas och håller tummarna för dig!

    Bästa hälsningar & lycka till!

    ANNA