Hej Yus,
    kontakta studievägledare på sjuksköterskeprogrammet (i första hand på det lärosäte i Sverige dit personen vill byta).
    Ett sätt är att söka till sjuksköterskeprogrammet i Sverige "på vanligt sätt" och när man är antagen ansöka om tillgodoräknande av tidigare utbildning.
    Ett annat sätt är att försöka komma in på termin 2 eller 3 på sjuksköterskeprogrammet, men här är man även beroende av i fall någon ledig plats finns eller inte. Finns det inga lediga platser, vilket mycket väl kan vara fallet, då avhopp från sjuksköterskeprogrammen brukar vara minimal, då kan man inte hoppa in i en pågende utbildning, utan antingen får vänta och se om någon ledig plats uppstår eller så söker man "på vanligt sätt" in till programmet och ansöker sen om tillgodoräknande av tidigare utbildning.

    Vänligen

    ANNA