Ella
    Hej! Jag vill studera på universitet i USA efter gymnasiet och går nu i 9an, ska då snart göra mitt gymnasieval. Borde jag isåfall gå IB programmet? Ser det bättre ut på universitetsansökan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    På IB är utbildning anpassad till den "internationella standarden" och universitet i USA känner till den utbildningen. På så sätt är det fördelaktigare.

    och även av andra anledningar: undervisningsspråket engelska och att personal på IB är vana vid elever som söker utb utomlands  och kan vara behjälpliga på ett annat sätt än personal på nationella svenska program ...

    Studie- och yrkesvägledare