Lexie
    Hej,

    Jag vill gå civilingenjör men ska gå ett tekniskt basår först då jag inte har alla behörigheter. Undrar vad det är för skillnad att gå ett basår och att plugga de ämnena jag behöver på komvux? Det jag vet om är att man kan få garantiplats genom basår, är det den 'ända' skillnaden?

    Om jag läser på komvux, får jag högre merit då?
    Går det att på något sätt att höja mina poäng för att vara säker att jag kommer inte på civilingejörsprgrammet? Det vill säga, om jag läser ett basår detta år..
    Eller är det bättre at läsa på komvux?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Tea,

    läs gärna info på Fragasyv.se/info/komvux-eller-naturvetenskapligt-basar där vi har beskriver de skillnader vi känner till.............................................

    ....................Sök samtidigt till basår på högskolenivå och till komvux.
    Om du får plats på båda ställen, kan du välja sen.