Hej Sebastian,
    i behörighetskraven ingår - till sjuksköterskeprogrammet - även Naturkunskap 2.
    I stället för Nk2 kan man ha lite olika kurser, beroende på vilket program på gymnasiet man har läst... men just på teknikprogrammet måste du i så fall ha godkända betyg i Kemi1, Fysik1a och Biologi1. Har du godkända betyg i alla de tre kurser, behöver du inte läsa Nk2.
    I annat fall behöver du skaffa dig godkänt betyg i Nk2.
    Som obehörig kommer du inte antas till sjuksköterskeprogrammet.
    SÖKA kan alla göra, men du kommer få svar OBEHÖRIG från Antagning.se

    mvh
    ANNA