SYV-besökare
    Hej, jag är rätt ny syv och har väldigt lite erfarenhet. Undrar om det finns någon bra info om vilka krav som finns för att uppnå examensbevis från Vård- och omsorgsprogrammet?
    mvh
    S.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    se gärna info på https://www.gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen

    där man kan se vilka krav som finns för att kunna ta ut examensbevis från högskoleförberedande respektive från ett yrkesprogram.

    VO är ett av de yrkesprogrammen; då tittar man på vad som krävs för att kunna ta ut examensbevis från yrkesprogram.

    För alla nationella gymnasieprogram finns det både "volymkraven", antal betygsatta respektive godkända gymnasiala poäng och att man har godkända betyg i minst 90 procent av poängsnatal. Men i vissa kurser som GA, gymnasiearbete, och matematik 1 och engelska 5 /bland annat/ så måsta man tvunget ha godkända betyg.

    Vänliga hälsningar

    ANNA