Hej Josef,
    alla behöriga sökande Konkurrerar om plats på högskoleutbildning som de söker. Det du ser som antagningsgräns, t.ex 17.0 - var ett resultat som råkade bli förra gången. Hur det blir i år vet vi först när antagningen är genomfört. Det är ingen som på förhand bestämmer var antagningsgräns ska gå.
    Antal platse ställs mot sökande med deras betyg och så ser man sen, när antagningen är genomfört - vad resultatet blev.
    Vi håller tummarna för dig!
    ANNA