amina
    Hej

    BF 0.00 säger ju mig ingenting. Om man är inne och kollar antagningspoäng exempelvis. Vad menas?

    Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Amina,
    BF brukar användas som förkortning för Barn- och fritidsprogrammet: se ex. info om det programmet på gymnasieguiden.se/program/BF

    Om antal poäng är "noll" - då är det inga poäng... . Noll är ju lika med "ingenting". :)

    • :

      Hej

      BF som har med omdömeskvoten att göra från folkhögskola tänker jag på.

      Mvh

    • Anna : BF är i så fall urvalsgruppen vid ansökan till högskolor/universitet för sökande med Omdöme från folkhögskola; Att Antagningsgräns står "0.00" kan bero på olika saker: antingen är det tekniskt fel och rätt värde visas ej; eller så togs alla sökande i den gruppen in... eller så gjordes det inte antagning i den urvalsgruppen. Tips: kontakta Antagningsgruppen på just det lärosäte som detta gäller - de borde svara ang. varför det står "0.00".
    • : Tack!:)
    • Anna : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    Läs alla kommentarer