Anna
    Hej!
    såg att det finns ett program i trollhätttan fastighet och finans mäklarprogrammet. Jag läste och fick reda på att efter man gått den utbildningen så kan man bli fastighetsmäklare, nationalekonom eller finans analytiker, vilket låter jätte bra för mig. Dock är problemet det att jag inte vill flytta... Såg då att det finns ett program i Malmö Fastighetsföretagande, har detta program samma slut destination, alltså att jag kan få jobba med antingen fastighetsmäklare eller nationalekonom, eller finns det något annat program ca 1-1,5 timme från Helsingborg, som erbjuder detta?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    om du menar edu.mau.se/TGFFF-utbildningen så verkar den ha start på hösten. Exakt hur utbildningen ska se ut med start hösten 2019 fastställs till mitten på mars 2019, då ansökningsperiod börjar.
    ***
    Det som är sökbart nu och till 15 oktober 2018 - finns på www.antagning.se
    De utbildningar som blir sökbara till hösten 2019, kommer att bli synliga på Antagning.se i mitten av mars, när ansökningsperiod börjar. Idag är det inte bestämt exakt vilka utbildningar som kommer att starta hösten 2019 och deras exakta innehåll kan också förändras... vissa kurser kan bytas ut; programmen kan också bli längre - eller kortare... Utbildningsutbud förändras ständigt.

    Det verkar inte finnas några program sökbara nu (start vt-19) som leder till yrke Fastihgetsmäklare - utan endast några kurser som ges i Luleå, inte på distans - var god se en lista på antagning.se/se/search.

    Tips - du kan kika på lärosätenas hemsidor och ta kontakt med studievägledningen på alla de lärosäten som finns inom pendlingsavstånd från Helsingborg och fråga vad finns för planer för att starta utbildningar till hösten 2019 eller senare... om de nu inte har utbildningar som motsvarar dina önskemål med start vt-19.
    De aktuella utbildningar, tror jag, finns på följande orter:

    Båstad - Lunds universitet har några kurser förlagda till Båstad
    Eslöv - utbildningar från SLU; Sveriges lantbruksuniversitet
    Lund - Lunds Universitet >>
    Helsingborg - är studieort för Lunds Universitets (mest) men också för Malmö Universitets (några få utbildningar)
    Malmö - Malmö Universitet >>
    Klippan - utbildningar från Lunds Universitet kan förläggas på den orten
    Kristianstad - Högskolan Kristianstad >>
    Lomma - Sveriges Lantbruksuniversitet har några utbildningar i Skåne i bl.a i Lomma & Alnarp
    Trelleborg - Malmö Univ.förlägger vissa utbildningar på den orten
    Ystad - just nu ser jag att det är endast Sjuksköterskeprogrammet från MaU son finns på den orten...
    kanske Karlskrona (Blekinge tekniska högskola) & Ronneby - om det inte är för långt?

    • Jelena : Kan man inte flytta - blir det mycket begränsat urval av utbildningar! suck! :( Jag fick flytta 30 mil och borde på studieorten i 4 år... och det gick bättre än jag trodde. :)