Hej Jelena,

    om din fråga handlar om att få tag i ett Slutbetyg (kopian på Slutbetyget) som utfärdades av en svensk gymnasieskola, råder jag att vända sig direkt till den gymnasieskola som det gäller.

    I fall skolan har upphört att existera, kan uppgifter finnas antingen på kommunens utbildningsförvaltningen eller i regionarkivet.

    I fall gymnasieskolan var ansluten till det gemensamma betygsdatabasen, kan uppgifter finnas i databasen i så fall. Och i så fall - om man gör ansökan till en högskoleutbildning på www.antagning.se - bör uppgifter om betyg dyka upp på ”mina sidor” på personens inloggning.

    Ni kan testa kontakta Antagning.se - tel.nr 0771-720550 tel.tid kl.9-16 på vardagar och fråga om det på det aktuella personnr. finns betygsuppgifter från ett Slutbetyg registrerade.

    vänligen