Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Marie,
    du ställer en mycket viktig fråga men som också är lite svårt att ge ett konkret (snabbt) svar...
    Kanske kan försäkringskassan inom rehabiliteringsinsatser köpa någon speciell lösning för dig? Det måste du få svar om - hos FK.

    Vi kan ge tips på ett antal hemsidor där relevant info kan finnas; läs ex. info på
    folkhogskola.nu/om-folkhogskola/andra-utbildningar-pa-folkhogskola/studiemotiverande-kurser och på gymnasieguiden.se/informeras/tips-om-studieteknik

    Fräscha upp sina mattekunskaper kan man med hjälp av matteboken.se

    och så kan du också testa ställa din fråga till en studie- och yrkesvärledare på komvux i den kommunen där du är folkbokförd (för att just din komvux kan - lokalt - förhoppningsvis, erbjuda någon passande kurs eller en annan lösning) och ställ också din fråga på forumet: pluggakuten.se

    Ännu ett tips kan vara att läsa "vanliga kurser" men i låg takt...