Elev
    Kan ni ge tips på jobb som ger en bra löneutveckling gärna med hög lön både i Sverige och internationellt.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,

    vad "hög lön" och "bra löneutveckling" är - kan man ha väldigt olika åsikter om. Vi kan inte ge några garantier inför framtiden; och vi kan inte heller veta om vad vi tycker är "bra lön" är och vad du tycker stämmer överens, men här kommer i alla fall några "förslag" - yrken för dig att kika på:
    Aktiemäklare >>
    VD >>>
    Specialistläkare >>
    Dataspelsutvecklare >>
    Ekonomichef >>
    Nationalekonom >>

    • Elev :

      Tack för svaret! :) Jag brukar söka på datorn "jobb med högst lön i (land)". Dock kommer enbart top tio som enbart består av vårdyrken och inte inom andra områden. Det var därför jag undrade. :) Kan typ tänka mig något inom ekonomi, Hr, juridik, utbildning -områdena.

    • Anna : I så fall kan du börja med att söka till juristprogrammet eller till civilekonomprogrammet på högskolor/universitet. Även inom HR är det viktigt med kunskaper i ekonomi och juridik (arbetsrätt, i första hand). Med den grunden kan du sedan se hur du vill gå tillväga framöver. Lycka till!