Carolina
    Hej!
    Jag har börjat tänka på vad jag vill jobba med och jag har tänkt på Ekonom och i någon organisation, även något med bilar/fordon eller trä (men de två sakerna tror jag inte att min kropp skulle orka med även om jag skulle tycka att det var riktigt roligt). Men jag är just nu mest inne på att börja jobba i någon organisation, men jag har under längre tid tänkt att jag skulle jobba som Ekonom, men om jag skulle välja ekonomi så vet jag vilken linje jag skulle välja men om jag skulle bestämma mig för att jobba i en organisation, är det då samhällsvetenskapsprogrammet som jag skulle välja på gymnasiet, eller något annat program?
    Och finns det något ställe där man kan se olika organisationer och att man kan gå in och läsa lite om dem, isåfall vart då? eller måste jag söka på varje organisationer för sig för att se?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Jag föreslår att du tittar på yrkena på www.framtid.se där det finns ca 2000 yrken beskrivna och också var de kan jobba -hos vilka arbetsgivare ... Återkom sen och berätta vad du tycker om sajten Framtid.se och om du hittade några yrken som du tror kan passa dig!

    Studie- och yrkesvägledare