Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Lovisa
    om du undrar om det här skolan - hhs.se - så är det en privat högskola som har lite egna regler.
    För det första, så är det "speciella" behörighetsregler... man måste ha C-betygen, som lägst, för att vara Behörig och delta i konkurrensen.
    Exakt Hur höga betyg kommer ge plats på skolan i framtiden, är det ju ingen som vet, för att antagningsgränsen uppstår i konkurrensen & blir kända i efterhand.

    Det du kan göra är att försöka få så höga betyg i alla kurser du läser. Du måste ockå läsa Moderna språk3 och få betyget C i den kursen - för att bli behörig till HHS.

    Jag antar att du inte är sökande till högskola redan nu, ser att du är 17 år, och då kanske du söker till hösten 2021... och behörighetsreglerna och övrig info kan ändras tills dess.

    Dina mål & intressen kan också ändras. Försök nu få så höga betyg du kan i alla kurser. Gör högskoleprovet så många ggr du kan (hinner, orkar och har råd med).

    Läs noga på skolans egen hemsida och vid frågor kan du också kontakta skolans personal. Personal på skolan är de första som vet om någon framtida ändring är på gång - på deras egen skola.