Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Anders !

    pilot är en yrkeshögskoleutbildning och finns i flera varianter: både med och utan studerandeavgift och jag vill be dig titta in På den här sidan på yhguiden där du ser alla de olika utbildningar till pilot som finns.

    tyvärr så är inte någon av de utbildningarna helt gratis pga vissa kostnader förekommer: bl a måste du själv betala för medicinsk undersökning Medical Class 1 och för psykologisk utvärdering.

    För övrigt så hänvisar vi till de utbildningsanordnare som har de utbildningarna för info om priser (mycket info finns på skolornas hemsidor och om du inte hittar info omprovet, hör med skolorna direkt).

    mvh

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare