Hjälp
    Jag hade precis nationella provet på svenska vilket var en skrivdel. Men pga ett slarvfel(Jag glömde följa en av instruktionerna) kan jag få F. Jag har snart ett B på svenskan och ifall jag får F sänks mitt meritvärde och då kan jag inte komma in på det jag vill i gymnasiet. Kommer jag fö F slm slutbetyg eller vad är det som händer

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej,

    om vilket betyg du kommer att få kan ju bara din lärare i svenska svara, tyvärr. oj-joj... en så viktig fråga! Saken är den att med F i svenska eller SAS, svenska som andraspråk blir man tyvärr inte behörig till gymnasiets nationella program, över huvudet taget - inte till ngt. nationellt program. Det är i så fall endast IM, INTRODUKTIONSPROGRAMMEN >> som gäller som förbereder inför att senare kunna söka till gymnasiet.

    Men om du ligger på B-nivå hoppas jag verkligen att du får i alla fall E betyg på kursen även om det gick lite sämre på NP.
    Vi håller tummarna!

    S.