Seher
    Hej!
    Jag har godkänt i alla mina kurser som jag läst på gymnasiet förutom spanska 1 då jag hade väldigt svårt för språket. Nu vill jag läsa upp kursen till ett godkänt betyg men undrar om jag kan läsa tex tyska 1 istället för spanska 1 eller måste jag läsa spanska 1 för att kunna ersätta F som jag har i kursen. Tacksam för svar. ☺️

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Seher,

    om du har F i spanska 1 i ditt EXAMENSBEVIS - måste du höja betyget i exakt samma kurs, dvs i spanska 1.
    Däremot, om du fick studiebevis - kan du på komvux få Examensbevis; och i examensbeviset från komvux kan du ta in ett annat modernt språk eller inget mod.språk. Det är inte en obligatorisk kurs på komvux.

    Hälsningar
    Mikael syv