Mattias
    Funderar på att om det går att höja meriten genom att läsa lite mer matte. Undrar därför om jag kan läsa matte 4 direkt eller om jag måste läsa något innan?
    • Anonym Kanin : Kom ihåg att du förmodligen inte kommer ha kunskaper i trigonometri, ett stort naturvetenskapligt avsnitt som enbart finns inom c-spåret. Kolla upp videos på det för att vara maximalt förberedd.
    • Julia : Tack så mycket Anonym för din kommentar!
    • Julia : Kolla upp var olika kurser i matematik innehåller - kan man på www.matteboken.se
    • : Tack!
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, Mattias. Det går alldeles utmärkt att läsa matte 4 efter det att man har läst (och förhoppningsvis också fått godkänt betyg i ...) matte 3b.
    Matte 3b och 3c är i princip samma kurs.
    En liten skillnad mellan 3b och 3c är att 3b är inriktad på Ekonomi och 3c - mer inriktad på Naturvetenskap.
    Båda kurserna - 3b och 3c - ger förkunskaper som räcker för att läsa matematik 4.

    Vänligen
    Julia syv