Almir
    Hejsan! Jag ska skriva högskoleprovet nu i april. Jag ska även söka till högskola för höstterminen 2019. Kommer mitt resultat från hp nu i april hinna räknas med eftersom sista ansökningsdagen är 15 april?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, resultatet från Högskoleprovet som du kommer att göra 6 april 2019 hinner komma in. Sista dag att Komplettera ansökan till HT-19 till högskoleutbildningar blir 20 juni 2019 och innan dess hinner resultatet av HP komma in till Antagning.se

    Vänligen
    ANNA