Milena
    Hej, jag har nyligen kommit in i gymnasiet och ska börja nu i augusti. Men jag har en fråga, jag vill plugga till rättsläkare och jag sökt runt på nätet om det och det står på dem flesta webbsidor att det finns ingen riktig inriktning till det, att man måste plugga till läkare först och sedan gå masterprogrammet i antropologi och specialisera sig till rättsläkare. Och för att bli läkare måste man gå naturprogrammet right? Men jag har kommit in i vård&omsorgsprogrammet så min fråga lyder såhär: Hur ska jag ta tillväga från det programmet för att uppnå mitt mål till att plugga till rättsläkare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! På vård och omsorgsprogrammet kan man bli behörig att söka till sjuksköterskeprogrammet och Här>> kan du se vilka kurser som du måste välja. Boka tid med SYV på din gymnasieskola så fort du kan och lägg upp en individuell studieplan.efter gymnasiet kan du på komvux eller på naturvetenskapligt basår på högskola komplettera för att kunna söka läkarprogrammet.

    Mvh

    milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare