lovisa
    Jag undrar hur det fungerar att plugga upp sina betyg på distans tex. NTI eller Hermods? När man läser på hemsidan så verkar det väldigt smidigt.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Lovisa!
    Om du vill plugga upp GYMNASIEBETYGEN - vänder du dig till Komvux i den kommunen där du är folkbokförd.
    Komvux är den som i så fall köper plats för dig på NTI eller på Hermods.

    Ett annat alternativ är att du bedriver självstudier & anmäler dig till Prövningar: http://www.fragasyv.se/info/provning

    Hälsningar
    Mikael SYV
    • : Okej! Så det är intr säkert att man får plugga hos dom? Tycker det lät som ett väldigt bra allternativ nämligen
    • Mikael : Kontakta NTI och Hermods och fråga. Troligtvis får du svar att du är jättevälkommen att läsa OM DIN HEMKOMMUN köper plats för dig. Man ansöker på Komvux (eller via Komvux) i sin kommun och sen kan få plats på en distanskurs och du får önska på vilken skola du vill läsa & har du tur, så hamnar du just på den skola som du vill läsa, men annars får du plats där det finns plats.