Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Alica,

    det finns inte några strikta formella regler på vem som kan få jobba som en fotograf. Det är upp till en arbetsgivare att bestämma. Fördelaktigt är det att kunna fotografera; om man vill bli en fotograf>>.

    Det finns många olika typer av arbete inom fotografi - men det brukar vara mycket hård konkurrens om alla de olika fotojobb, då det är många fler som vill bli fotografer än de som kan försörja sig på det.

    Vilken sort fotograf vill du bli? Pressfotograf>>? Filmfotograf>>? Naturfotograf>>?

    Hälsningar

    Peter SYV