Hej Maria,

    utbildningar inom det område som intresserar dig kan finnas på olika nivåer och i olika skolformer. Vi rekommenderar att titta noga på yrkeshögskoleutbildningar, därför att de ger bäst chans till jobb direkt efter utbildningen.
    Nya yrkeshögskoleutbildningar kommer att beviljas och blir synliga på www.yhguiden.se senast i slutet av februari - men förhoppningsvis tidigare; beslut om dem förväntas i slutet av januari ... och om det inte blir försenad, kan du förhoppningsvis se de nya yrkeshögskoleutbildningar på www.yhguiden.se redan mot mitten av febr 2018.

    Redan nu finns det många yh som har starter hösten 2018 synliga och jag kan ge några exempel:
    >>Green Management i Gbg;
    >>Inköp & supply management i Malmö;
    >>Digital marknadsförare i Gbg;... och i Solna>>;
    Internationell säljare & marknadsförare i Gbg>>

    Högskoleutbildningar blir synliga på www.studera.nu och på www.antagning.se - från 15 mars 2018, då ansökningsperioden till högskola börjar. Redan nu kan man hitta en del utbildningar, men utbudet är inte fullständig; därför kan det vara bra att vänta till 15 mars 2018.