Hej Sven,
    med Polisutredare - menar du Civil utredare >> eller Mordutredare >>? Eller kanske är du intresserad av yrket Kriminolog?

    Beroende på vilket yrke du menar, finns det olika vägar att gå...

    Vill man jobba inom polisen, är det inte fel att söka till Polishögskolan och bli utbildad Polis >> - och sedan "ta det därifrån", genom interna utbildningar inom poilisen.