Emma

    Hej! Jag ska nu söka kurser via komvux och de begär då in mina betyg från grundskolan. Det är inte så att jag har dessa kvar hemma.. Hur kan jag få tag på dessa? Och helst fort?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Kontakta din f d grundskola och be om kopian av ditt Slutbetyg från grundskolan.

    • :

      Får man betyget skickat hem via brev?

    • Anna : Det kan vara olika: det borde också gå och hämta ut personligen på skolan, men det går också att be att det skickas hem med post. Det finns nog inga generella regler, endast lokala - i det fallet.