E
    Hej! Kan man ta studenten med ett F i Sv 3? Läser gymnasiet och till ett yrkesprogram.

    Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Det går att ta ut examensbevis från ett yrkesprogram med F i svenska 3, men i så fall har man inte grundläggande behörighet för högskola.

    Om man med att ta studenten>> menar delta i studentfesten, då får alla som vill, göra det, oavsett betyg.