Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Julia,

    jobba som receptionist kan man med diverse olika utiblildningar. Kika gärna på yrke/receptionist och även på yrke/hotellreceptionist och även på yrke/administratör, yrke/kundmottagare och yrke/telefonist.

    Man kan få jobbet som receptionist med gymnasiekompetens (bra om man läste på ett av de gymnasieprogram som Handel-/administrations, eller Samhällsvet.programmet, men det är inte det absoluta kravet). Arbetsgivaren bestämmer vem som får jobbet; det finns inga formella generella krav på vilken utbildning man måste ha.
    Hälsningar
    Peter