Milla SYV på FrågaSYV

    På Naturvet pr läser man biologi vilket man inte gör på teknikprogrammet men det beror även på inriktning på NA. På inrikt Naturvetenskap läser man även Biologi 2 vilket gör att man blir, om man får godkända betyg, behörig till läkarprogrammet och till tandläkarprogrammet samt till apotekarprogrammet och till utbildning som leder till yrken biolog och marinbiolog ...

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack Milla för information!
    • Liselotte : Vi hoppas svar du får på Fråga SYV blir till hjälp!