Sara
    Hej jag går i 9:an och kämpar med matten. Jag har haft jättesvårt med matte under typ hela grundskolan och haft F i det under 7,8 och hösten i 9an. Så om jag får F den här terminen vilket är en väldigt stor sannolikhet vad händer då? Har fattat att man på något sätt pluggar upp det på IM men hur fungerar IM? /Sara

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sara,
    precis som Milla skriver i kommentaren till din fråga - kommer från 1 juli 2019 finnas en Ny utbildning som heter Programinriktat val; eftersom utbildningen är ny så vet inte man ännu i detalj hur det kommer att funka. Man läser då "mot" ett visst nationellt program.

    Ett annat alternativ är Yrkesintroduktion >> (en utbildning som har funnits sedan innan och fortsättningsvis kommer att finnas också).

    Vänligen
    L.

    Liselotte