Milla SYV på FrågaSYV
    IB i första hand för att det är internationell utbildning. Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack för ditt svar men jag undrade en sak det är att om jag inte går på ib kan jag då inte plugga i kanada efter gymnasiet
    • Milla : Gymnasieutbildning från svenska nationella program accepteras oftast vid ansökan till högre utbildning i andra länder. Dock måste du kanske läsa några extra kurser och göra tester bl a i engelska även om du har betyg i engelska 7. Det underlättar för dig att ha gått på IB om du senare vill läsa utomlands.