Elena
    Jag ska börja i gymnasiet nästa onsdag och är rädd att jag inte kommer hamna i samma klass som min kompis. Vi gick ju i grundskolan tillsammmans och nu är jag rädd att vi ska hamna i olika klasser. Hon är den enda kompisen jag har från grundskolan som ska börja i samma gymnasium som mig. Jag är väldigt blyg och har svårt för och skaffa nya vänner. Jag vet inte vad jag ska göra så att vi hamnar i samma klass!!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elena!

    Vilken gymnasieskola ska kom du in på? Är det samma program /och inriktning/ som din kompis kom in på också?

    Hur indelningen i klasser går på olika skolor är olika. Vi hoppas givetvis att ni "hamnar" i samma klass. Skulle det inte bli så, kan ni försöka ändra på det. Hör av dig i så fall, så ska vi försöka ge dig tips & råd på vad du kan göra för att försöka gå i samma klass som din kompis!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV :)

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag kom in på Fyrisskolan, samhällsvetenskap, beteendevetenskap och min kompis har valt samma program, inriktning och linje.