Cecilia
    Jag glömde skriva ut ansökan alltså har jag varken skrivit under eller lämnat in och sista dagen vi fick på oss var till idag. Nu har vi dessutom sportlov och hon svarar inte på mailen. Sen måste ju SYV bekräfta min ansökan eller det är i alla fall vad mina kompisar säger och hon kan inte bekräfta min ansökan om jag inte skrivit under enligt dem. Gör de nått om jag lämnar in ansökningsblanketten senare? Nu i efterhand minns jag hur viktigt hon sa att det var att man lämnade in den i tid.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Cecilia!

    Du kan inte gå tillbaka i tiden och du bör göra det du kan göra och det är att lämna in ansökan första dagen efter lovet. Du har redan mailat till din SYV, förstår jag utifrån din fråga och det är bra. Då vet din SYV att du kommer att lämna in ansökan så fort du kan. Glöm nu inte att lämna in den första dagen efter lovet.

    Jag tror inte det är någon stor fara, men lämna in ansökan direkt på morgonen när skola börjar efter lovet.

    Eftersom du kan ändra din ansökan under omvalsperioden - då är det viktigare att ansökan blir inlämnad innan sista dagen i omvalsperioden. Då är det riktig kris för då stänger Antagningskansliet ansökningar för att arbeta med dem och göra antagning!

    Som sagt, lämna in din ansökan på morgonen första dagen efter lovet och om du under omvalsperioden skulle ändra din ansökan - var då ute i god tid! och gör allt enligt reglerna och lämna in underskriven blankett i tid!

    Bästa hälsningar och lycka till med ditt gymnasieval!

    ANNA

    • : Okej det ska jag gör, tack för svaret!
    • Anna : Lycka till med ditt gymnasieval! :)