Astrid
    Hej!
    Jag undrar om ni vet hur de nationella proven utförs på korrespondensgymnasiet?
    Jag hittar ingen information om det , men jag har svårt att tro att man måste åka ända till Kalmar för varenda prov. Samtidigt förstår jag ju att man inte kan göra proven hemma.
    Tack på förhand.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Astrid,

    >> Korrespondensgymnasiet i Söderåkra, Torsås kommun som ligger 3,5 mil utanför Kallmar och 4.7 mil från Karlskrona, har Obligatoriska träffar några ggr per läsår. Exakt hur många träffar och när de ligger (under vilka veckor - kan inte jag svara på... och det kan också förändras). Jag antar att det är under de här obligatoriska träffarna som man gör de Nationella proven.
    Då Korr- är en unik skola, den enda i hela Sverige som erbjuder det upplägget att alla elever i hela Sverige får söka på lika villkor och undervisning är på distans, då är det endast personal på just den skolan som vet exakt hur det går till.
    Jag föreslår att du läser noga på deras hemsida och om du inte hittar info - kontakta skolan direkt.
    Bästa hälsningar

    ANNA