Malik
    Hej! jag vill veta om man kan söka vidare till läkareprogrammet eller tandläkareprogrammet efter jag har gåt naturvetenskapliga basåret? och om det är garanterad plats.

    mvh
    malik jassem

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Malik,
    det ges inte några garantiplatser på läkar- eller tandläkarprogrammen i Sverige ( i alla fall så svarar de utbildningsansvariga för de programmen, när man frågar dem...).
    De naturvetenskapliga basåren ger, om man klarar alla kurser som ingår i basåret, BEHÖRIGHET till Läkar- och Tandläkarprogrammen i Sverige, sedan Konkurrerar alla behöriga sökande om studieplatser.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!
    ANNA