Michelle
    Hej! Hur lång tid efter att man har tagit studenten får man göra prövning via gymnasiet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Michelle,
    så vitt jag vet, så vänder man sig till Prövningsenheten eller Komvux i en valfri kommun, för att göra prövningar, när man inte längre är gymnasieelev.
    Sedan kan det finnas lokal Policy - inom en kommun eller på en viss gymnasieskola som frivilligt hjälper sina f d elever; ofta i ett år efter det att de har tagit studenten (eller på ngt. avslutat sina studier på den gymnasieskolan).
    Vänligen
    ANNA