Sadaq
    Hej jag undrar hur man kan söka till högskola utan fullständiga betyg? Jag går i åk 3 gymnasiet o vi får slutbetyg i juni. Men sista dagens att söka till högskola är 15 april 2016?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sadaq!

    Man gör ansökan senast 15 april men sedan får komplettera med betyg fram till 20 juni 2016. Alla elever som idag går åk3 är i samma situation: de är ej färdiga med sina kurser. Det är mycket vanligt att man kompletterar med betyg. Viktigt att hålla "deadline" och komplettera senast 20 juni 2016.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare